Fraud Blocker

Kontakt os

Vi er på kontoret hverdage fra kl. 08:30-16:30. Med vagttelefonen åben 24 timer i døgnet året rundt, er vi tilgængelige når du har brug for det!


Telefon

Danmark: +45 7025 3515

USA: +1 213 631 4097 (lokal takst)

E-mail

info@supporters.dk

support@supporters.dk

Hovedkontor

Supporters A/S

Ledreborg Allé 118E

DK-4000 Roskilde

CVR-nr. DK32272592


Andre lokationer

Havndal

Silkeborg





Sikkerhed og compliance

Besøg vores Trust Center for at læse mere.


Opret en support-sag

Ved at klikke på "Opret sag" bekræfter du dit samtykke i behandlingen af dine personoplysninger i overensstemmelse med vores Privatlivspolitik.

Kontakt os

Vi er på kontoret hverdage fra kl. 08:30-16:30. Med vagttelefonen åben 24 timer i døgnet året rundt, er vi tilgængelige når du har brug for det!


Telefon

Danmark: +45 7025 3515

USA: +1 213 631 4097 (lokal takst)

E-mail

info@supporters.dk

support@supporters.dk

Hovedkontor

Supporters A/S

Ledreborg Allé 118E

DK-4000 Roskilde

CVR-nr. DK32272592


Andre lokationer

Havndal

Silkeborg





Sikkerhed og compliance

Besøg vores Trust Center for at læse mere.


Opret en support-sag

Ved at klikke på "Opret sag" bekræfter du dit samtykke i behandlingen af dine personoplysninger i overensstemmelse med vores Privatlivspolitik.

Hvordan arbejder du med at skabe begejstring i din virksomhed?

Vores kollega Jesper Jønsson har skrevet en artikel om, hvad det betyder for os, i forhold til at vores tagline er ”Vi vil skabe begejstring”.

Vores kollega Jesper Jønsson har skrevet en artikel om, hvad det betyder for os, i forhold til at vores tagline er ”Vi vil skabe begejstring”.

Som virksomhed og virksomhedsejer er vi meget bevidst om, at vi skal ekspandere og udvikle vores virksomhed.

For hvad er det, der skal til for at medarbejderne har lyst til at arbejde hos os og kan se sig selv, som en del af udviklingen af virksomheden?

Hos os handler det om begejstring!

Det kan du læse om i Jespers artikel, som du finder her: 

Sådan bruger vi begejstring til at tiltrække medarbejdere og kunder

I Supporters er vores tagline ”Vi vil skabe begejstring” og jeg bliver tit spurgt om, hvad vi mener med det, så det har jeg sat mig ned og skrevet denne artikel om. Det gør jeg fordi jeg som virksomhedsejer er meget bevidst om, at vi skal ekspandere og udvikle vores virksomhed. Det gør vi blandt andet ved at have nogle entusiastiske og engagerede medarbejdere. Men hvad er det, der skal til for at medarbejderne har lyst til at arbejde hos os og kan se sig selv, som en del af udviklingen af virksomheden? Hos os handler det om begejstring!

Hvor kommer det med begejstring fra?

Jeg kan starte med mig selv, og gå tilbage til min gamle 286’er pc og forskellige computerspil, der prægede min opvækst, for det er nemlig her min personlige passion for teknologi og it-nørderi blev skabt. Med det opstod min interesse for, at ville hjælpe andre og begejstre dem i forhold til teknologi.

For mig handler begejstring på arbejdspladsen om at have en hobby du kan arbejde med. Det må et eller andet sted være det ultimative! Jeg skal ikke bare gå på arbejde og så slippe det jeg laver, når jeg kommer hjem. Jeg skal arbejde med noget, jeg synes er spændende og som jeg kan udvikle mig sammen med, i både mit privatliv og mit arbejdsliv.

Hvad er begejstring i hverdagen?

I hverdagen vil vi både skabe begejstring hos vores kollegaer og hos vores kunder, som vi hjælper med strategisk it-rådgivning samt it-drift og support.

Det kan være svært at sætte ord på, men det har at gøre med en glæde internt, som forplanter sig hos vores kunder og starter en god cirkel som er selvforstærkende. Når det sker føles det som om at brikkerne falder på plads.

Vi arbejder helt tiden på at forstærke vores kultur. Derudover har vi skabt nogle konceptuelle rammer, der giver grobund for begejstring. I vores forretningskoncept arbejder vi på forkant og giver kunden forbedringsmuligheder inden de spørger og det skaber både glæde hos kunden og hos vores kollegaer.

Hvordan begejstrer vi kunderne?

Det gør vi når it systemerne bare virker og vi overgår kundens forventninger til it-support.

Det er bl.a. når jeg kan se en god teknisk løsning i en forretningsmæssig sammenhæng. Det kan være når vi kommer ud til en virksomhed og ser, at de har behov for en anden løsning, og vi får lov til at vise dem vejen til et problemfrit it-miljø og bedre arbejdsflow.

Et eksempel er en virksomhed, der oplevede at de ikke havde modtaget den rådgivning de havde brug for. Under et møde fandt vi sammen frem til en markant bedre løsning, der gav dem overblik og hvor de følte sig trygge i den måde det skulle køre på.

Det er os, der skal hjælpe med it-udviklingen for virksomheden, så det skal være simpelt og enkelt for dem at forstå og arbejde med. Derudover skal det være med til at understøtte deres nuværende og fremtidige behov.

Vores interesse i sagen gjorde at vi fik skabt tryghed, at kunden oplevede at vi forstod hvad der foregik og havde samme hensigt med samarbejdet.

Et andet lille eksempel som betød en stor forskel. En medarbejder hos en af vore kunder var irriteret over et keyboard der larmede når en kollega tastede på det. Vi anskaffede dem et lydløst keyboard og alle var glade over at et ellers accepteret problem, blev løst – det var et lille problem, hvor løsningen skabte glæde og dermed begejstring!

Hvordan begejstrer vi medarbejderne?

For at kunne begejstre vores kunder må vi arbejde med at begejstre medarbejderne, og det kommer ikke af sig selv, så det er noget vi arbejder bevidst med. Vi prøver at skabe et fællesskab omkring det. Begejstring opstår især når man er flere og når man har nogle at dele tingene med.

Vi holder bl.a. fredagsmøder, hvor vi deler tips og tricks. Vi har også indført teknik-aftener, hvor vi en gang om måneden mødes om tekniske emner. Her deles viden og medarbejderne kommer med deres ideer og input til hvordan teknikken kan gøre vores og vores kunders hverdag nemmere.

Det at bruge tid på at afsøge den rigtige løsning, er tilladt. Hos os er det en standard, at arbejde smartere. Vi arbejder for at skabe en kultur hvor det, at gøre det rigtige, skaber begejstring. Hvis vi kan løse en opgave første gang, så er det bedst for alle parter. Vi vil gerne bruge tid på at gøre tingene rigtigt. Det er i vores DNA og en del af vores forretningskoncept. Når andre er begejstrede, så er det meget nemmere selv at blive begejstret.

En af vores nye tiltag er at spørge vores medarbejdere om de kan anbefale andre at arbejde hos Supporters. På den måde får vi mulighed for at indlede en dialog om at skabe en bedre arbejdsplads.

Udover alt det arbejdsmæssige, så prøver vi også at medvirke til at vore medarbejdere hygger sig sammen udenfor arbejdstiden. Det gælder om at slippe arbejdet og mødes for at lave fælles aktiviteter sammen. Det kan være aktiviteter som at gå ud at spise en burger sammen, køre Gokart, spille bowling eller helt lavpraktiske ting som at spille FIFA eller andre computerspil hvor flere kan deltage samtidig. Vi har også haft seancer hvor vi har prøvet Teslas’ biler, VR-headsets, droner og andre spændende ting som giver ”hænder over hovedet”-dage.

Er der udfordringer ved at skulle skabe begejstring?

Det er der helt sikkert. Det sværeste er hvis rammerne ikke er i orden. Hvis der er ekstra travlt eller der opstår uforudsete it-problemer, så er det svært at blive begejstret. Du skal hele tiden arbejde på at forbedre din gennemsnitsdag.

Vi skal anstrenge os, for det kommer ikke af sig selv. For os handler det om at vores hverdag er fyldt med personer, der er interesserede i it og synes det er spændende. De skal være interessant at videregive viden til andre og se kollegaer og kunder vokse og skabe glæde.

Når vi får nye medarbejdere kan det kræve lidt ekstra tilvænning at tænke som vi gør i vores organisation. Det er også vigtigt at rydde ud i de ting, der skaber frustrationer. Hvis der er usikkerhed og frustration, er der ofte ikke plads til noget andet.

Hvornår føler du I opnår Jeres mål med at skabe begejstring?

Det er når ”Den Gode Cirkel” opstår. Hvis vi har en god arbejdsplads og glade medarbejdere, så har vi nemmere ved at skabe begejstring og overgå kundernes forventninger. Når kunderne er tilfredse, så er vi med til at skabe forudsætningen for deres succes. Det skaber tillid og et stærkt bånd og mere forretning til os samt anbefaling af os til andre. Cirklen bindes sammen med, at vi får bedre mulighed for at skabe bedre rammer for en fantastisk arbejdsplads og endnu mere arbejdsglæde.

Hvordan arbejder du med at skabe begejstring i din virksomhed?


Med venlig hilsen

Jesper Jønsson

Du er måske interesseret i denne nyhed.

Vores blogs

Hold dig opdateret med blogs, nyheder og begivenheder.

Skab fokus på forretningen i dag

Slip dine bekymringer med ubegrænset it-support til fast pris pr. måned

Ring eller skriv til

Jan Grested

Bliv ringet op af Jan

Ved at klikke på "Ring mig op" bekræfter du dit samtykke i behandlingen af dine personoplysninger i overensstemmelse med vores Privatlivspolitik.